Week 8, Brescia en foto’s van de teelten… - Reisverslag uit Civezzano, Italië van Juul Franssen - WaarBenJij.nu Week 8, Brescia en foto’s van de teelten… - Reisverslag uit Civezzano, Italië van Juul Franssen - WaarBenJij.nu

Week 8, Brescia en foto’s van de teelten…

Door: Juul Franssen

Blijf op de hoogte en volg Juul

29 Oktober 2013 | Italië, Civezzano

Deze keer geen lang reisverslag omdat het een vrij normale week was. Het is hier nog steeds prachtig weer 22 graden. Ook gaat het goed met mijn opdracht en heb ik alle 240 data ontvangen van oogst en klimaat, als het goed is (hoop werk). Ook zitten er wat foto’s in het verslag van de teelten, niet allemaal door mij gemaakt maar een deel wel. Zaterdag ben ik naar Brescia geweest een grote stad langs het Gardameer.

De werkweek was inderdaad vrij gewoontjes, heb deze week wel alle 240 data van klimaat en oogst ontvangen die nodig zijn voor mijn analyse. Dit kosten twee man vijf dagen de tijd om te verzamelen en ik ben hier zo’n 2 of 3 weken zoet mee. Verder kwam Gorgio (zie week 1) de opa aan samen met een tante hier, zei verbleven tot de volgende week maandag ochtend bij ons. Dit was natuurlijk super aangezien Gorgio kok is en zeer goed kan koken. Lasagna’s, Tortillinis, Rauwe worst, Porcieta (een kleine big compleet geroosterd), Bleekselderij met olijfolie en nog veel meer lekkere en soms vreemde gerechten, vooral de eerste vier waren erg lekker, zo waren het speciale lasagna’s met spinazie en ricotta en tortellinis met wild en ricotta. Helaas zijn ze nu weer vertrokken.

Zaterdag ben ik naar Brescia geweest een grote stad dichtbij het Gardameer. Dit was redelijk mooi, het centrum was namelijk niet echt gezellig omdat er alleen maar grote groepen schooljeugd waren die vaak nogal asociaal zijn. Maar het kasteel van Brescia was prachtig, het mooiste kasteel tot nu zelfs. Het paleis en de nieuwe en oude dom ook, wel grappig want deze twee liggen letterlijk naast elkaar.

Komende week is het Halloween hier (donderdag), was best een groot ding is en ben daarom uitgenodigd voor twee feesten, een in Padua (grote stad op 1,5 uur rijden) en een in Trento. Ook heb ik komende week vrijdag vrij omdat het dan de dag van de doden is. Wat een mooie gelegenheid geeft om vrijdag t/m zondag naar Trieste te gaan (op de rand met Slovenië en Kroatië). Zodat ik Trieste, Slovenië en Kroatië kan bezoeken, nu het nog mooi weer is.

Verder is het nog steeds prachtig weer 22 graden en volle zon, helaas heb ik me wel een beetje ziek gegeten vanmiddag in de kantine aan de Spaghetti de Mare, rode kool stamp en vooral het kaas tartaartje.

Foto’s over Brescia en de teelten van frambozen, aardbeien, bramen, blauwe bes, kiwi bes, etc. staan onderin.

Groeten uit het nu licht bewolkte Pergine Valsugana,

Juul Franssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

-

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 11847

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 07 Februari 2014

Buitenlandse stage Italia

Landen bezocht: