Week 6 en 7, de familie op bezoek... - Reisverslag uit Civezzano, Italië van Juul Franssen - WaarBenJij.nu Week 6 en 7, de familie op bezoek... - Reisverslag uit Civezzano, Italië van Juul Franssen - WaarBenJij.nu

Week 6 en 7, de familie op bezoek...

Door: Juul Franssen

Blijf op de hoogte en volg Juul

22 Oktober 2013 | Italië, Civezzano

Alweer twee weken geen reisverslag gemaakt, dus daarom weer tijd voor eentje. Dit kwam omdat de familie op bezoek is geweest van zondag t/m vrijdag. Maar dat betekend wel dat er een hoop gebeurd is: Piramidi di Segonzano, Castello di Avio, Rovereto, Verona, Venetië, Trento, Milaan, Castello di Telvana en natuurlijk werken. Ik had in week 7 vier dagen vrij ma. t/m do., omdat de familie kwam.

De week voordat de familie op bezoek kwam verliep vrij gewoontjes. Veel gewerkt (voor Italiaanse begrippen) en in het weekend wat dingen bezocht. Zaterdag was ik naar de Piramidi di Segonzano geweest, dit zijn een soort van door erosie uitgesleten piramides in de rotsen. Erg indrukwekkend en lang, vooral de watervallen, rivieren en de vele bosaardbeien. Zondag was ik naar Castello di Avio geweest en daarna naar Rovereto, Het kasteel was erg mooi. Helaas was het niet al te groot waardoor er niet zeer veel te doen was. Rovereto was helaas een beetje uitgestorven omdat veel winkels dichtwaren. Het kasteel van Rovereto was wel erg mooi en vooral groot. Ook waren ze deze week klaar met de werkzaamheden aan het riool. Zondag avond kwam de familie aan en gingen (dachten) we eten in Trento waar alles dichtbleek te zijn dus zijn we maar in Civezzano gaan eten (erg lekker).

Maandag van week 7 was de eerste echte dag weer met de familie, wel wennen om na zo’n tijd weer Nederlands te praten (mezelf dan ook vaak versproken). We zouden de week redelijk rustig beginnen dus waren we naar Verona gegaan. Het was natuurlijk erg mooi, de dom van Verona had ik zelf nog niet gezien. Dus deze hadden we bezocht, hij was erg indrukwekkend en had een bijzondere indeling. Voor de rest hadden vrijwel hetzelfde bezocht als toen ik er was (Colosseum, Kasteel, etc.). In de middag begon het helaas wel te regenen maar de rest van de week was het prachtig weer en zelf heet. ’s Avonds hadden we in het centrum van Pergine gegeten natuurlijk erg lekker, ik zelf had een bijzonder lekkere kaas fondue.

Dinsdag hadden we Venetië bezocht, dit keer met de auto, wat stukken beter beviel dan met de trein. We hadden vrijwel alles bezocht wat ik ook bezocht had. Het viel wel op dat het een heel stuk rustiger was, voor Venetiaanse begrippen. Ook hadden we de dom van Santa Maria bezocht, waar ik nog niet geweest was. Deze was echter niet heel erg indrukwekkend, maar gelukkig het uitzicht over de zee wel. Ook had Xavier een masker gekocht waar hij al de gehele dag over gezeurd had. ’s Avonds hadden we in het Duitse berg dal achter Sant’Orsola gegeten in een zeer klein dorpje. Hier kregen we speciale wijn van Trento en bier uit Pergine zelf, het eten zelf was ook zeer lekker en het was daarmee het beste restaurant tot nu toe.

Woensdag ochtend kregen we een rondleiding van Gianluca over het bedrijf, dit vond de familie natuurlijk schitterend. Hierna hadden we ook het kleine groente en fruit winkeltje bezocht, zag er leuk uit ook ik zelf was er nog nooit binnen geweest. Hier kregen we ook een doos mee van Gianluca met vrijwel alle fruitsoorten die hun telen. Helaas niet met bosaardbeien omdat deze op waren. Daarna werden getrakteerd op een kop koffie bij een traditioneel cafétje. In de middag gingen we de omgeving verkennen als eerste waren we naar Castel Besano geweest. Dit is het grootste en meest mooie kasteel in de omgeving. Het was inderdaad erg mooi en groot met verschillende museums en je kon zelf je eigen echte ridderpak aantrekken en kruisboog leren schieten. Toen hebben we Trento verkent waar het in een keer een stuk levendiger was als zondag. Het was leuk en ook hadden we een internet punt gevonden waar ik mijn films en muziek kan gaan downloaden, thuis (sorry moeders) heb ik namelijk geen internet. ’s Avonds zijn we met Gianluca en zijn familie gaan eten in hetzelfde restaurant in Civezzano als zondag. Het was zo gezellig en leuk dat we het er nog steeds over hebben, vooral de kinderen vonden het geweldig. Hierna werden we gelijk uitgenodigd om de volgende dag te komen dineren bij hun thuis.

Donderdag tevens de laatste echte dag dat de familie er was, vrijdag ochtend moesten ze al om vijf uur vertrekken, waren we naar Milaan geweest. De autoreis duurde ineens een uur langer dan normaal volgens de Tomtom erg vreemd, gelukkig maar een half uur langer over. Omdat we al om zeven uur terug moesten zijn voor het eten met de familie ging alles wat gehaaster dan gepland. Maar toch was het erg mooi. ’s Avonds hadden we het etentje thuis wat erg lekker was: risotto met radicchio, salades, gebakken kaas, artisjokken en veel meer. Het was ook erg gezellig geworden. De volgende ochtend vertrok de familie weer dus heb ik thuis geslapen aangezien ik de volgende dag weer gewoon moest werken.

Zaterdag en zondag is er weinig speciaals gebeurd veel films en muziek gedownload in het internet café. Ook had ik Castello di Telvana proberen te bezoeken maar dit bleek privé eigendom te zijn en werd ook gerestaureerd. Verder had ik nog een parkeerboete gekregen, niet echt slim maar ja weet ik het verschil tussen gele, witte en blauwe parkeervakken.

Het waren dus twee zeer geslaagde weken, als het goed is kom ik over een maandje een lang weekend op bezoek in Nederland en kunnen we over een maand ook al hier gaan skiën.

Het is hier verder nog erg warm 20 graden met veel zon, hopelijk blijft het zo alhoewel wintersport ook niet verkeerd is aangezien de pistes 20 minuten rijden zijn.

Foto’s van velden komen er volgende week aan.